BrandLoyalty – Gamification

BrandLoyalty: digital training game

Werknemers gaan terug naar de basics met deze digitale training.

Digitale training voor werknemers

BrandLoyalty is marktleider op het gebied van loyalteitsprogramma’s voor met name food retailers. Dit verzorgen ze dan ook wereldwijd voor een groot klantenbestand. Om de interne samenwerking en ‘Operational Excellence’ te verbeteren en alle werknemers te kunnen bereiken heeft BrandLoyalty een interne training ontwikkeld die op alle locaties ter wereld gevolgd kan worden en elke collega de kennis van de processen en de verschillende disciplines binnen het bedrijf biedt.

Gamification

Het was een mooie uitdaging om de complexiteit van deze organisatie om te zetten naar een interessante, aantrekkelijke en leerzame game. De verschillende facetten van de organisatie zijn omgezet naar interactive game-elementen. Zo blijft de spanningsboog van de cursisten hoog en wordt er met veel plezier kennis opgedaan en getoetst. Eén van de redenen hiervoor is het stapsgewijs spelen door het gebruik van verschillende levels, challenges en het stimuleren om zo hoog mogelijke score.

Complexe processen worden behapbaar gemaakt

Wijdoendingen heeft deze digitale training met BrandLoyalty ontwikkeld, welke in groepsverband of zelfstandig te volgen is. De training speelt in een 2D-wereld waarin de weg door de bedrijfsprocessen moet worden bewandeld van start tot finish. Na het voltooien van de training weet de speler precies wat er komt kijken bij het realiseren van een succesvol loyaliteitsprogramma en welke bijdrage zij hieraan in hun rol kunnen leveren. Elke discipline binnen het bedrijf heeft een digitale vertegenwoordiger die vragen stelt en uitleg geeft over de juiste antwoorden. Speel mini-games, doe onderzoek en maak de puzzel compleet. De live bijgehouden resultaten van de spelers kunnen aanleiding geven voor verdiepende training die intern aangeboden wordt.

"Competitie zit in het DNA van ons bedrijf, en deze digitale training heeft daarom voor veel enthousiasme gezorgd! We mogen trots zijn op datgene wat we samen neergezet hebben!”

Twan Matheij, Business Process Manager, BrandLoyalty