BrandLoyalty – Gamification

BrandLoyalty: digital training game

Werknemers gaan terug naar de basics met deze digitale training.

Digitale training voor werknemers

BrandLoyalty is pionier als het aankomt op spaaracties voor retailers, dit verzorgen ze dan ook wereldwijd voor een groot klantenbestand. Om elke werknemer een optimaal beeld te kunnen bieden van haar diensten en doelen, verzorgt BrandLoyalty interne trainingen. Deze trainingen worden op alle locaties in de wereld gegeven, en bieden elke collega de kennis van de verschillende disciplines binnen het bedrijf.

Complexe processen worden behapbaar gemaakt

Wijdoendingen heeft deze digitale training ontwikkeld en maakt het mogelijk voor werknemers om deze zelfstandig te volgen zonder dat klassikale workshops nodig zijn. De complexe structuur van de vele processen binnen het bedrijf zijn omgezet naar duidelijke en simpele assets en omgetoverd tot game; een 2D-wereld waarin de weg moet worden bewandeld van start tot finish. Na voltooien van de training weet de speler precies wat er allemaal komt kijken bij het realiseren van een succesvol loyaltly programma. Per discipline binnen het bedrijf is er een digitale vertegenwoordig(st)er die je helpt de juiste antwoorden te vinden. Speel mini-games, doe onderzoek en maak de puzzel compleet. Alle spelerdata wordt live bijgehouden, zodat BrandLoyalty precies kan zien waar kennis te kort schiet bij hun werknemers.

Gamification

Het was een mooie uitdaging om de complexiteit van deze organisatie om te zetten naar een interessante, aantrekkelijke leerzame game. De verschillende façetten van de organisatie zijn omgezet naar interactive game-elementen. Zo blijft de spanningsboog van de cursisten hoog en wordt er met veel plezier kennis opgedaan. Eén van de redenen hiervoor is het stapsgewijs spelen door het gebruik van verschillende levels, challenges en het stimuleren om zo hoog mogelijke score.