“We kennen allemaal het concept, ‘raad de inhoud/waarde van product X en win dit’. Misschien in eerste instantie een wat uitgemolken concept, maar Jumbo wilde deze ervaring nieuw leven inblazen.”
De Jumbo Winkelk-AR
Adeptiv Lab vroeg Wij Doen Dingen om de techniek en ontwikkeling voor deze Web-AR beleving te verzorgen. Met de laatste technieken op het gebied van augmented reality kregen we voor elkaar om zonder aparte app, toch een digitale winkelkar tevoorschijn te toveren in de omgeving van de gebruiker.
Bekijk je dit op je mobiel? Gebruik dan de AR knop om de augmented reality functie meteen uit te proberen!
Augmented Reality, waar je maar wilt!
Maar waarom augmented reality? Wij zien augmented reality enkel als een tool, een middel, om bepaalde interacties kracht bij te zetten, en nooit als doel op zichzelf of als gimmick. In dit geval leende deze techniek zich uitstekend, want hierdoor kon de gebruiker helemaal om de kar heenlopen, alles goed bekijken, en daardoor een zo goed mogelijke inschatting maken van de waarde in de kar.
Het leuke aan augmented reality is wel dat het een relatief nieuwe innovatie is, en daarom stimulerend en prikkelend werkt om deze vorm van interactie eens uit te proberen. Dat bleek ook, want de actie was een daverend succes en zijn er in totaal duizenden karretjes neergezet!
”We konden alle analytics perfect uitlezen, en er zijn in totaal meer dan 1000 karretjes geplaatst!
Webbased Augmented Reality
Om dit te realiseren maakte we gebruik van een nieuwe innovatie op het gebied van augmented reality, namelijk webbased augmented reality. Het grote voordeel hiervan is dat er op mobile devices gebruik gemaakt wordt om augmented reality toe te passen vanuit de browser, en de gebruiker dus geen app hoeft downloaden om het te gebruiken! Dit verwijdert een hoge drempel, namelijk het eerst moeten downloaden van een app, en verhoogd daardoor aanzienlijk de interactie conversie.