HEMA

HEMA Koningsdagspel

Een innovatieve en interactieve webbased augmented reality ervaring om de oranje tompouce van HEMA te promoten!

HEMA wilde op een laagdrempelige, toegankelijke manier een leuke promotiecampagne te ontwikkelen om HEMA tijdens koningsdag op een unieke wijze onder de aandacht te brengen. Adeptiv Lab vroeg Wij Doen Dingen om de techniek en ontwikkeling voor deze Web-AR beleving te verzorgen. Na een creatieve reeks brainstormsessies waar oud Hollandse spelletjes gethematiseerd met iconische HEMA producten als tompouce-sjoelen en rookworst-ringwerpen de revue gepasseerd hadden, bedachten we een variant op de klassieke ‘hoeveel kauwgomballen zitten er in deze pot’ formule.


Waarom AR?

Door de toepassing van augmented reality werd de gebruiker in staat gesteld om helemaal om het bouwwerk heen te lopen, en van deze driedimensionele verrijking gebruik te maken om elke tompouce te kunnen tellen.

En dat tellen is goed gelukt, er deden namelijk tienduizenden mensen aan mee, goed voor in totaal meer dan een miljoen getelde tompoucen!

Webbased augmented reality

Om dit te realiseren maakte we gebruik van een nieuwe innovatie op het gebied van augmented reality, namelijk webbased augmented reality. Het grote voordeel hiervan is dat er op mobile devices gebruik gemaakt wordt om augmented reality toe te passen vanuit de browser, en de gebruiker dus geen app hoeft downloaden om het te gebruiken! Dit verwijdert een hoge drempel, namelijk het eerst moeten downloaden van een app, en verhoogd daardoor aanzienlijk de interactie conversie.

Probeer het zelf ook eens uit!
www.hemakoningsdagspel.nl