Interactie & Experiences

Augmented Reality (AR)

Augmented Reality voegt de echte en virtuele wereld samen.
Met een eenvoudige smartphone of tablet is deze technologie voor iedereen in handbereik!

Augmented Reality (AR) oplossingen voor bedrijven

AR is de toekomst

Augmented reality is de virtuele applicatie van de toekomst voor marketing & reclame, industriële toepassingen, informatievoorziening, entertainment en nog veel meer. De spannende 'real time' integratie van live beelden met digitale scenes brengt eindeloze mogelijkheden.

Augmented Reality technologie is met grote vaart in opkomst. Mobiele apparaten zijn steeds beter in staat gedetailleerde 3d objecten en beelden in realtime weer te geven. De tijd dat AR alleen een grappige gimmick was, is allang voorbij. De groeiende mogelijkheden van het platform en slimme innovatieve toepassingen van AR laten meer en meer zien dat de technologie geen passerende trend is.

Weet meer over je doelgroep door BIG DATA te gebruiken

Augmented Reality oplossingen hoeven geen richtingsverkeer te zijn. Kom meer weten over de gebruikers van een AR Applicatie door informatie op te slaan en te analyseren. Zo kunt u bijvoorbeeld zien of een met AR verrijkte advertentie vaak bekeken is, op welk tijdstip, door wie en vanaf welke locatie.

Augmented Reality slaat de brug tussen de virtuele en de fysieke wereld.

Toevoeging aan de fysieke wereld

Door gebruik te maken van een webcam, smartphone, tablet en/of wearables, zoals: Google Glasses wordt digitale informatie toegevoegd aan reële beelden, dit door middel van een herkenningspunt. Deze “marker” kan van alles zijn. Denk bijvoorbeeld aan QR codes op producten, plaatjes of merktekens in een advertentie of folder.

Ook kunnen objecten, of zelfs je gezicht een herkenningspunt zijn. Dit noemen wij een marker. Ook kunnen we gebruik maken van GPS gegevens en door middel van lagen (layers) een digitaal beeld geprojecteerd worden over het camerabeeld van je device. Zo kun je bijvoorbeeld in je omgeving informatie krijgen over bedrijven, restaurants, theaters, bus- en metrotijden, maar ook welke huizen om je heen te koop staan of zelfs de stadshistorie daarvan, op de locatie waar jij je op dat moment bevindt. Met andere woorden; wij verrijken de reële wereld met digitale gegevens. Mogelijke toepassingen: Overheidsdiensten, gebouwen, stadshistorie, musea, amusementsparken, etc.

Niet alleen drukwerk, maar ook objecten kunnen wij voorzien van video of animatie

Mogelijkheden van AR

Wij leveren een technologie voor smartphones & tablets die er voor zorgt dat een applicatie via een marker (een object of afbeelding) media kan aanroepen vanuit je eigen database of vanuit de cloud. Wanneer een marker is herkent, zorgt het platform ervoor dat alles wat jij wilt laten zien daadwerkelijk wordt weergegeven in Augmented Reality.

Afbeeldingen

Afbeeldingen met hoog detail kunnen worden herkent. Denk hierbij aan tijdschriften, ansichtkaarten, foto's etc.

Tekstherkenning

Ondersteunt tekstherkenning vanuit een standaard database met 100.000 woorden, of een eigen gemaakte database.

3D cilinders

Herkent cilinder vormen zoals mokken, flessen, kopjes, maar ook grotere objecten zoals een informatiezuil in de publieke ruimte.

Objectherkenning

Denk hierbij aan 3D objecten zoals een schoenendoos, een speelgoedauto, of grotere objecten zoals een standbeeld of een bankje in het straatbeeld.

Gebruiker gedefinieerde afbeeldingen

Door zelf afbeeldingen te kunnen gebruiken geef je de gebruiker de mogelijkheid om hun eigen markers te laten maken. Dit is niet moeilijker dan het maken van een foto.

AR Markers

Een herkenbare marker op maat, een symbool vergelijkbaar met een QR-code dient als uitgangspunt voor de plaatsing van 3d-objecten of animaties in AR.

Cyril de Vroom

Meer weten?
We vertellen je graag meer.

Cyril de Vroom
Strategie & Innovatie
073 62 374 52
cyril@doetdingen.nl