Pondres

Social Media Onderzoek

Pondres is dienstverlener in datagedreven marketing. Met als expertise de strategische en crossmediale uitvoering van dialoogmarketing, print, direct mail en e-fulfilment. Het bedrijf hoort tot de top in Nederland. Pondres staat bekend als innovatief, kwaliteitsgericht en sociaal en kent een hoge maatschappelijke betrokkenheid. Het leveren van toegevoegde waarde is waar het bij Pondres om gaat!

Publicatie Social Media Onderzoek 2012 & 2013

Jaarlijks voert Pondres in samenwerking met MWM2 'experts in online research' het social media onderzoek uit. De publicatie wordt veel gebruikt als referentie en is meer dan 7000 keer gedownload.

Wij verzorgden het grafisch ontwerp en de realisatie van de offline en online publicaties van het onderzoek uit 2012 & 2013.

Feiten & cijfers

Meer dan
7000 keer gedownload
sinds lancering

Een tegenstelling tussen rauw en strak

We kozen voor een wetenschappelijke uitstraling die tegelijk jong en nieuw aanvoelt. Social media is een nieuw, fris en dynamisch medium, dus dit gevoel moest zeker terugkomen in het grafisch ontwerp van de publicatie. Een tegenstelling in vorm tussen rauw en strak. De strakke grafieken worden in het onderzoek afgewisseld met een 'korrelige' en rauwe weergave van afbeeldingen. Geel staat voor fris, Paars voor autoriteit.